fredag 4 juli 2014

Vacay Mood

Mitt leende sträcker sig från öra till öra då tiden äntligen är inne för semester! Att vara mammaledig innebär visserligen ledighet från sitt ordinarie jobb, men ordet ledig i detta fall är inte synonymt med soffläge och praliner på silverfat. Vilket man kanske trodde innan man fick barn, till viss del. Mammaledigheten är betydligt bättre än praliner på soffan! Men också desto mer energikrävande. Indirekt styrketräning med bebis på arm varvat med multitasking & ett dagligt VM i effektivitet & god planering är stående punkter på den mammalediga-agendan. Att min kära man nu kommer vara hemma i hela fem veckor tillsammans med mig & Amelia innebär därför semester för oss båda två. Att jag vid vissa tillfällen kommer kunna ligga kvar i solstolen när lillsnäckan anropar mat eller underhållning är man inte van vid. Mitt personliga ego lär nog få en gnutta stimulans när istället pappa Linus gladeligen agerar butler åt vår lilla familjechef! (Trots att jag vid varje sådant tillfälle kommer snegla dit och vilja vara henne till lags trots att solstolen är skönare än någonsin.) Föräldraskapet är på så vis ytterst svårbegripligt. Mellan varven suktar man efter egentid och när man väl får loss en stund för sin egostimulans så saknar man direkt sitt lilla knyte. Underbart & enerverande på samma gång! Ja som jag tidigare skrivit, man är totalt förtrollad med ett nytt färgrikt perspektiv på livet.

2 kommentarer:

  1. Hej! Fastnade här nu ikväll. Vilken mysig blogg du har, här har du en ny trogen läsare!
    Var har du hittat det fina babygymet? Jag har letat länge efter ett neutralt till min kommande son.
    Svara gärna till min mail, thereseregelbom@hotmail.com
    Tack på förhand, och ha en fin kväll!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Hej Therese! Så roligt att du hittat hit & gillar mina inlägg!
    Babygymet har jag fått många frågor om, vilket jag förstår då jag själv hade problem att hitta ett neutralt utan skrika färger. Det kommer från märket Baby Trold. Minns inte vilken sida jag köpte det från. Lekmer kan det ha varit. Googla du så får du säkert fram en massa olika sidor som säljer dessa. Att tänka på är att bebisarna älskar färg! Vi har därför bytt ut en del av figurerna till lite färggladare varianter. Men basen i mattan är fortfarande neutralt! Hoppas du hittar vad du söker! Kram!

    SvaraRadera